بازار خود مختار شده , دولت بی تفاوت به گرانی
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
بازار خود مختار شده , دولت بی تفاوت به گرانی
سه شنبه 27 فروردين 1392 ساعت 22:5 | بازدید : 631 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

این روزها بازار میوه حال و روز چندان خوشی ندارد , قیمتهایی که در ایام نوروز به اوج رسیده قصد شکستن ندارد و مسوولان دولتی نیز حاضر به پاسخگویی در این زمینه نیستند , درعین حال نمایندگان مجلس بیکار ننشسته و ضمن بررسی دلایل این افزایش قیمت یکباره از مسوولان دولتی خواستار اقدامی فوری برای تعدیل قیمتها وپاسخگویی در این زمینه هستند.

 

بی تدبیری وزیر جهاد کشاورزی
درهمین حال , سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به گرانی‌های موجود در میادین میوه و تره بار و چند برابر شدن قیمت‌ها گفت: مسئول گرانی‌ها وزارت جهاد‌ کشاورزی و بی تدبیری‌های این وزارتخانه است.
عباس پاپی‌زاده‌بالنگان ، با بیان اینکه وزارت جها‌د کشاورزی عامل گرانی‌های اخیر بازار میوه درنخستین روز‌های سال جدید بوده است، تصرح کرد: چند برابر شدن قیمت برخی میوه‌ها خلاف وعده دولت و مسئولان بود.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب بی تدبیری وزیر جهاد کشاورزی این بار دامن میوه را گرفت و قیمت‌ها را در میادین نجومی کرد، گفت: بی‌تدبیری به حدی اوج گرفته که آمار دقیقی از تولید محصولات کشاورزی برای برنامه‌ریزی در جهت مصرف مناسب و عرضه به موقع محصول به بازار وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به گرانی‌های موجود در میادین میوه و تره بار و چند برابر شدن قیمت‌ها گفت: مسئول گرانی‌ها وزارت جهاد‌ کشاورزی و بی تدبیری‌های آن است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه طبق بحث انتزاع تنظیم بازار و قیمت گذاری در میادین میوه‌و تره‌بار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: مسئول هر نوع گرانی میوه در بازار با هر دلیلی از جمله کمبود محصول یا افزایش تقاضا جهاد کشاورزی است.
نماینده مردم دزفول در مجلس‌با تأکید بر اینکه بی‌تدبیری و ضعف مدیریت خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی هر بار سایه سنگین گرانی‌ را بر سر یک محصول آوار می کند، افزود: مسئولان به جای سره‌هم کردن مسئولیت خود در ماه‌های آخر کار خود به فکر چاره‌اندیشی برای بهبود اوضاع باشند.
وی عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای کنترل بازار شب عید را عامل بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: سرایت گرانی از یک میوه به میوه دیگر بی‌تدبیری و سستی مسئولان برای کنترل بازار را به اذهان می‌رساند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: در صورتی که وزارت جهاد کشاورزی آمار دقیقی از حجم تولید میوه در اختیار مسئولان قرار می‌داد برنامه‌ریزی منسجمی برای عرضه و مصرف محصولات به بازار انجام می شد و به این ترتیب دست دلالان نیز کوتاه می‌شد.
***دلالان؛کانون التهاب‌بازار میوه
درهمین راستا یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه باز هم عدم تحقق وعده‌های دولت برای کنترل بازار نارضایتی مردم را رقم زده است گفت: ضعف مدیریت و نبود نظارت کافی دست دلالان را برای قیمت‌گذاری دلخواه بر روی کالا‌ها باز کرده است.
هدایت‌الله میر‌مراد‌زهی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه نبود نظارت کافی در سازمان‌ها و ادارات مسئول قیمت میوه مصرفی مردم در ایام نوروز را با چندین برابر افزایش به دست مصرف‌کننده‌گان رسانده است افزود: در صورتی که دستگاه‌های نظارتی ،قوی در نقش خود ظاهر می‌شدند به هیچ وجه شاهد افزایش چند برابری قیمت‌ میوه‌ و فشار مضاعف بر مردم در ایام نوروز نبودیم.
نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن قیمت پرتغال به 4 هزار تومان در برخی مناطق تصریح کرد: ضعف مدیریت و نبود نظارت کافی دست دلالان را برای قیمت‌گذاری دلخواه بر روی کالا‌ها باز کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه باز هم محقق نشدن وعده‌های دولت برای کاهش فشار‌های اقتصادی نارضایتی مردم را رقم زده است گفت: ضعف‌نظارتی در بازار، قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم را به دلخواه سود‌جویان تغییر می‌دهد.
وی ادامه داد: تا زمانی که دلالان و واسطه ها قیمت‌ها را در بازار تعیین می‌کنند نمی توان امیدی به تنظیم بازار یا کاهش قیمت‌ها بست.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب که عدم تحقق وعده‌های دولت و مسئولان برای تنظیم بازار شب عید بی اعتمادی مردم را به دستگاه‌های مسئول موجب شده است افزود: تا زمانی که دلالان آزادانه و به دور از نظارت مسئولان خرید‌و فروش‌ها در بازار و قیمت‌ها را در احاطه خود درآورده‌اند کاهش قیمتی اتفاق نخواهد افتاد.
میر‌مراد‌زهی ادامه داد: متأسفانه در شب عید نیز برخلاف تبلیغات بی‌شمار دولت برای تثبیت قیمت میوه باز هم شاهد افزایش بی‌رویه آن در بازار وحرف‌های خالی از‌عمل بودیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: نبود نظارت از سوی مسئولان اختلاف قیمت بین نرخ‌گذاری‌های انجام‌شده و کالای عرضه شده در بازار را موجب شده است.
 
 
 
***عدم نظارت بازار را خودمختار کرده است
همچنین دراین باره , رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأ‌کید بر اینکه تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال جاری با تزریق گوجه‌فرنگی به میادین بی‌شک قیمت‌ها به حالت قبل برخواهد گشت، گفت: به دلیل عدم نظارت دستگاه های مسئول بربازار در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی بودیم.
عباس رجایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، با تأکید بر اینکه کمبود گوجه در بازار و تقاضای زیاد مردم در روز‌های نخستین سال در کنار ضعف نظارتی از سوی مسئولان عوامل اصلی گرانی این محصول بوده است، افزود: قیمت‌ها به زودی با تزریق گوجه فرنگی به میادین میوه و تره بار به قیمتی مناسب برخواهد گشت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه ایران کشوری است که قابلیت تولید گوجه فرنگی در خارج از فصل را نیز دارد تصریح کرد: قابلیت و ظرفیت بالای کشور برای تولید این محصول نباید فدای ضعف نظارت مسئولان و قیمت‌گذاری‌های دلخواه از سوی دلالان شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از گرانی‌های اتفاق افتاده در بازار میوه و تره‌بار، گفت: متأسفانه ضعف نظارتی دستگاه‌های مسئول موجب پیشی گرفتن قیمت گوجه از موز را فراهم کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأ‌کید بر اینکه تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه سال جاری با تزریق گوجه‌فرنگی به میادین بی‌شک قیمت‌ها به حالت قبل برخواهد گشت، افزود: آوردن گوجه‌فرنگی از دزفول و مناطقی که تولید این محصول را به صورت عمده دارند و توزیع آن در مکان‌هایی که با کمبود آن مواجه‌اند از را‌ههای تنظیم بازار خواهد بود.
وی ادامه داد: ضعف ‌نظارتی دستگاه‌های مسئول موجبات پیشی گرفتن قیمت گوجه‌فرنگی ازموز را فراهم کرد که امید است با جبران کاستی‌های کنترل بازار از سوی مسئولان کاهش قیمت این محصول اتفاق افتد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس‌با بیان این مطلب که تقاضای زیاد مردم برای خرید گوجه‌فرنگی در سال جدید موجب پیدایش قیمت‌های متفاوت برای این محصول از سوی سود‌جویان شده است، تصریح کرد: تا زمانی که تمام مایحتاج مردم در بازار از سوی مسئولان کنترل قیمت نشود تنظیم بازار وجود نخواهد داشت.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: بعد از تقاضای زیاد مصرف کننده‌گان و کمبود عرضه در روزهای نخستین سال عامل اصلی گرانی گوجه فرنگی در میادین ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول است./
 
 


|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 221
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 334
:: بازدید ماه : 2280
:: بازدید سال : 11180
:: بازدید کلی : 131721